تبلیغات
ماشین و ماشین و ماشین - همیشه به این ژاپنیها ....
 
ماشین و ماشین و ماشین
just love car not love...........
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : سیدایمان
نویسندگان
نظرسنجی
به نظر شما بهترین شرکت ماشین سازی چیست؟










آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
همیشه به این ژاپنیها یه نگاه خاصی داشتم.نمیدونم چرا ولی احساس میکنم خنگترین موجودات کره زمین یا تو این مایه ها باشن.شاید هم نباشن(یکی مونده به خنگترین!)عوضش آخر وجدانن.به علاوش اگه به یه چی کلید کنن تا تهش میرن.اگر هم نتونستن، خودشون رو به لقا الله میرسونن.در ضمن هیچ ملتی مثل اینا اینجوری دغدغه ملی نداره.دقیقا بر عکس ماها.بگذریم.برگردیم ۸۰-۷۰ سال پیش.ژاپنیها دیدن که خارجیها دارن تند تند ماشین میسازن و سوارش میشن.احتمالا" کلی حسودیشون شد.گفتن « اگه اونها ماشین میسازن چرا ما نسازیم.ما میسازیم.»(جمله آخر رو ۴۰-۳۰تا ژاپنی استخونی بد رنگ که دور کله شون رو دستمال بسته بودن و یه چوب بی ربط هم دستشون بود با صدای بلند گفتند! دقیقا کپی کارتونهای احمقانه شون) همون که گفتم کلید کردن که بهترین ماشینهای دنیا رو بسازن و ساختند.نمیدونم شنیدین یا نه.حوالی دهه ۵۰ قرار شد تویوتا بهترین ماشینش رو برای نمایش و بعد و هم فروش عمده وارد خاک آمریکا کنه .ماشین رو از کشتی پیاده کردن.گفتن بقیه راه تا نمایشگاه رو خودش میره.وسط راه تا نمایشگاه ماشینه قاط زد و سربالایی کم آورد.چون اساسا در کشور ژاپن چیزی به نام شیب وجود نداره.حالا این سیستم میخواست تو آمریکا با اون ماشینهای گردن کلفت رقابت کنه.اون موقع ماشیناشون فقط بدرد خانم کایو و اجین میخورد.تازه اونم نمیخورد.البته این داستانا سالهاست که تموم شده.شما تو صفحه اصلی یاهو روی قسمت AUTOS کلیک کنید و ماشینها رو سرچ کنید.ژاپنیها بی رحمانه تمام سنگرهارو یکی یکی فتح کردن.هیچ رده و کلاسی نیست که ژاپنیها یک نماینده شاخص نداشته باشند.باور کنید حتی فراری از دست اینا در امون نیست.حالا توضیح میدم.شاید بشه گفت اواخر دهه هفتاد دیگه دستشون اومد که چجوری میشه یه ماشین ساخت.نمونش همین تویوتا کارینا و گالانت حدود سال ۷۹-۷۸ بود.ویژگی اینها عبارت بودند از موتور نرم و کم صدا گیربکس عالی(کمتر ماشینی مثل اون کارینا اینجوری راحت دنده میخوره) فنر بندی نرم و فرمون راننده پسند به علاوه فضای داخل هرچند کوچک اما صمیمی و بالاخره عمر تموم نشدنی.داشتن کولر هم یه پارامتر مهم بود.دارم دفتر مهندسی تویوتا رو بعد از طراحی کارینا تو ذهنم تصور میکنم.۴ تا مهندس ۱۶۰ سانتی که چشمای دوتاشون زیاد هم متقارن نبود پریدن تو بغل هم:«ما بزودی خوشبخت میشیم!!» به خدا خوشبخت شدند.همین تازگیها شنیدیم که تویوتا در تیراژ فورد رو هم گرفت .پس فردا تو خبرها میاد که تویوتا جنرال موتورز رو که خودش ۹-۸ تا کمپانی هست به زیر کشیده و به تنهایی به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان مطرح میشه.من نمیدونم ژاپنیها تو برنج و تربچه شون چی میریزن که اینجوری برخورد میکنن. فقط میدونم که از همون اول سرشون رو انداختند پایین فقط کار کار کار .یک هدف هم بیشتر نداشتند:«ما باید بهترین باشیم».الان تقریبا ۱۴ ساله که با کیفیت ترین ماشین دنیا یک تویوتا هست.آدم میمونه تو کار اینا .هر کار خواستن کردن.در حقیقت باید بگم امروزه روز هر چهار چرخه ای که از اون سمت دنیا میاد تو بازار موفقه و خوب میفروشه. چون پشت سر این محصول فکر شده.حالا میخوام سریع ۵-۴ تا از موفق ترین ماشینهای ژاپنی رو اینجا اسم ببرم.مهم نیست که ژاپنیها ۵۰-۴۰ سال پیش از پس ساخت یه چرخ خیاطی هم بر نمیومدن .مهم اینه که امروز هر جا از نامی از لکسس آکیورا یا اینفینیتی برده میشه با احترام از اینها یاد میشه.میخوام اراده یک ملت رو بگم که چه کردند با خودشون و جهان اطرافشون



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 27 فروردین 1388
سیدایمان
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 03:40 ق.ظ
Everyone loves what you guys tend to be up too.
This kind of clever work and exposure! Keep up the excellent works guys I've you guys to blogroll.
پنجشنبه 31 فروردین 1396 06:24 ق.ظ
Thankfulness to my father who informed me concerning this
webpage, this blog is in fact remarkable.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر